Kosaram

itt a cucc...

MOTOROS OLVASNIVALÓ

EZÉRT FOGSZ HATALMASAT ZAKÓZNI, HA LECSERÉLED A GUMIDAT



Minden gondos motoros használattól függően 1-2 évente lecseréli a motorján a gumit. Persze fő a biztonság, de mi van akkor, ha pont emiatt perecelsz egy óriásit?

Tudnod kell, hogy a motor abroncs vulkanizálás során nyeri el végső formáját. Présgép segítségével alakítják ki a profilt és sütik bele a gumiba a típusra jellemző egyedi mintázatot. Ahhoz, hogy a forró gumi és a forma ne tapadjanak össze, formaleválasztó anyagot használnak. Ennek egy része marad rajta a gumi felületén. A gyártó nem töri magát az eltávolításán, hiszen remekül védi és konzerválja a gumit szállításnál és tárolásnál. Akár évekbe is telhet, mire az új abroncs végre felkerül egy motorra.



Az új gumi felülete fényes a formaleválasztó rétegtől


Ezért van az, hogy minden lelkiismeretes szerelő azzal indít útnak gumicsere után, hogy: „Óvatosan az első x kilométeren, mert az elején még csúszik az új gumi!”.
Amíg ugyanis a formaelválasztó anyag le nem kopik róla, addig a tapadás nem lesz 100%-os. Sokkal elővigyázatosabban kell kezelned a motorodat!

Ne aggódj, nem kell örökké takarékon motoroznod, magad is letudod csekkolni, hogy van e még az abroncson ebből a trutyiból. Elég átfürkészned, hogy hol fényes a felülete. Amíg fénylik, addig csak óvatosan a nyél gázzal!


Meddig kell visszafognod magadat?

Gyári ajánlás szerint új gumival nagyjából az első 100-200 km-en óvatosabban kell vezetni. Először középen fog lekopni a formaleválasztó réteg, majd ahogy egyre bátrabban döntögetsz, fokozatosan a szélei felé is. Az igénybevétel intenzitásán sok múlik. Például egy motoros versenyzőnek lehet, hogy a 2. körben már lent van a térde minden kanyarban, tehát addigra sikerül bekoptatni a gumit.



Azt hiszem, erről a gumiról már mindenhonnan bőven lekopott a formaleválasztó

Sok praktika kering motoros berkekben, van aki dörzsöli, van aki csiszolja, van aki a vegyszeres kezelésre esküszik, de a legkézenfekvőbb, ha egyszerűen hagyod lekopni magától. Így te is biztonságban leszel és tuti, hogy a zsír új gumidat se barmolod szét semmilyen házi praktikával.


Neked okoztt már kellemetlenséget a csúszós új gumi?