Kosaram

itt a cucc...

MOTOROS OLVASNIVALÓ

2022-es motorkerékpár újdonságok

 

Yamaha R7

Végre felbukkant egy tömegek számára közúton kihasználható, kezelhető és megfizethető sportmotor. A Yamaha MT-07-ből kitenyésztett szépség áramvonalas idomokat, állítható futóművet, profi fékeket és csúszókuplungot kapott. Felárért gyorsváltót is lehet majd venni hozzá. A sportosságot itt nem az a szerény 73 lóerő adja, hanem az ultrarövid tengelytáv és a megtankolva csupán 188 kilogrammos súly. Közúti szerpentinezésre, valamint kisebb versenypályákra egy ilyen motor tökéletes.

KTM 1290 Super Duke GT

A GT blokkjához, a 175 lóerős 1300 cm3-es V2-eshez nem igazán kellett hozzányúlni, hogy az adrenalinbomba naprakész maradjon a következő modellévre. Ellenben mostantól félaktív futóművel szerelik a túramotort, valamint elsőként megkapja azt az okostelfonról kezelhető navigációs rendszert, ami a jövőben több modellben is megtalálható lesz majd.


 

Brixton Cromwell 1200

Mi ez a Brixton? Egy viszonylag új osztrák motormárka, ami hazájában máris dobogón áll az éves eladásokban. Főleg alsóbb kategóriában vitézkednek, sőt, tavaly Ausztriában a 125-ösöknél Brixtonból fogyott a legtöbb! Eddigi sikereiken felbuzdulva most úgy döntöttek, hogy belépnek az igazi nagymotor-gyártók közé és egy 1200 cm3-es, kéthengeres motorral rukkolnak elő. A jó ízléssel tervezett, igényes alkatrészekből, szépen összerakott retro motor műszaki szempontból (és árát tekintve is) kategóriája színvonalát hozza.

Moto Guzzi V100 Mandello

Mostantól nem lehet azzal vádolni a Moto Guzzit, hogy csak ül a babérjain és kizárólag a régmúlt dicsőségéből akar megélni. Íme, legújabb, immár folyadékhűtéses, V2-es, ezres blokkal készülő motorjuk: a Mandello. Jövőbe mutató technika, de hangyányit parasztvakításnak tűnhet a tank két oldalán elhelyezett, gombnyomásra nyíló aktív aerodinamikai elem, hiszen a Guzzi mindössze 115 lóerős.


 

Honda ADV350

A nagysikerű X-ADV kisebb testvérét tisztelhetjük a legújabb ADV350-ben. Ez a crossover már inkább robogó alapokra építkezik, mintsem valódi motorkerékpár-robogó hibrid akarna lenni. Az ismerős dizájn, a terepmintás gumik és a nagyobb szabadmagasság némi valós terepképességet sejtet, miközben a robogós praktikum egyáltalán nem szenved csorbát.

Kawasaki Versys 650

A japánok még mindig nem érezték úgy, hogy mélyebben bele kéne túrniuk a jó öreg Versys 650 váz-futómű-blokk triójába. A 2022-es modellévre a változások kimerülnek az átfaragott, jobb szélvédelmet adó idomzatban, ledes lámpákban és TFT műszerfalban. Na jó, a Versys kapott még egy kipörgésgátlót is.


 

Triumph Tiger 1200

Alaposan átgyúrták legnagyobb tigrisüket a britek. A teljesítményt 150 lóerőre növelték, míg az eddig elég tetemes súlyt 240 kilóra sikerült lefaragniuk. A kardánhajtás megmaradt, míg eggyel fejlettebb elektronika került a túraenduróba. Ötféle felszereltséggel lehet majd kapni. Lesz félaktív futóműves, nagyobb első kerekű, hosszabb rugóúttal rendelkező és 30 literes tankot cipelő változat is.

Ducati DesertX

Valódi terepképességekkel megáldott túraendurót dob piacra a Ducati. A 937 cm3-es V2-es blokkal hajtott DesertX visszafogott, 110 lóerős teljesítménye elegendő távoli tájak hatékony megközelítésére, ugyanakkor nem értelmezhetetlenül sok terepezésre. A Ducati jó minőségű, hosszú rugóúttal rendelkező KYB futómű elemekkel, Brembo fékekkel, fejlett elektronikával és terepre alkalmas 21 (elöl) és 18 colos (hátul) kerekekkel szereli fel újdonságát.


 

Aprilia Tuareg 660

Erősen tereporientált túraenduróval rukkol elő az Aprilia. A tavaly elkészült új, soros kéthengeres, 660 cm3-es blokk köré épített jószág kifejezetten hosszú rugóutakkal, nagy szabadmagassággal, kikapcsolható blokkolásgátlóval, ugyanakkor visszafogott, mindössze 80 lóerős teljesítménnyel indul harcba. Forma- és színvilága legendás elődjére, a 90-es években kifutott Tuareg család legnagyobb tagjára emlékeztet.

MV Agusta Lucky Explorer 9.5

Minden eddiginél off-roadosabb túraendurója lesz ezután az MV Agustának. Soros háromhengeres blokkjuk ezúttal 931 köbcentire felhizlalva kerül beépítésre, 123 lóerős teljesítménnyel. Bár a bütykös gumik, a haspáncél, a kézvédők és a burkolt féktárcsák valódi terepmotort sejtetnek, ezek a méregdrága gyönyörűségek valószínűleg gyakrabban fognak 240-nel repeszteni autópályán, mint tengelyig merülni a sárban.


 

Benelli TRK 800

Az 500-as TRK sikerén felbuzdulva 2022-ben az olasz-kínai gyártó előrukkol egy nagyobb, 754 cm3-esre hizlalt, soros kéthengeres blokkal szerelt túraenduróval. Motorjuk műszaki adatok terén állja a sarat a közvetlen konkurenciával szemben, ugyanakkor ott van a teljesen állítható Marzocchi villa, az állítható hátsó rugóstag, a Brembo fékek és a csúszókuplung. Az ütős dizájnról nem is beszélve.

CFMoto 300SR

A kínaiak jönnek fel, mint a talajvíz. A Benellivel ellentétben a 292 cm3-es CFMotónak már legendás, jól csengő névre sem lesz szüksége, hogy elnyerje a vásárlók bizalmát. Elég annyi, hogy – a kategóriához képest meglepően – jó alkatrészekből, korrekt minőségben összeszereltek egy mutatós gépet, amit utána pofátlanul olcsón kínálnak. Azt hiszem, az európai és japán gyártók felköthetik a gatyájukat, ha a jövőben szeretnének még profitot látni.


 

NIU RQI Sport

Ne feledkezzünk el az elektromos motorokról sem! Előbb vagy utóbb, de mind olyanokkal fogunk száguldozni. 2022-től az okosrobogóiról elhíresült NIU egy lépéssel feljebb lép: már naked bike is lesz a kínálatukban. Az RQI Sport 6500W teljesítménnyel és 72V/36Ah akkumulátorral büszkélkedhet. Akinek ezek az értékek nem mondanak semmit: 100km/h-s végsebességre és 120km-es hatótávra lehet számítani.