Kosaram

itt a cucc...

MOTOROS OLVASNIVALÓ

CF Moto 650 NK teszt


„Milyen motor ez, Honda?”, „De szép Suzuki!”, „Ez egy Yamaha, ugye?” – ilyen és ehhez hasonló mondatokat szegeztek nekem a tesztidőszak egésze alatt, amikor csak megálltam egy benzinkúton, büfénél vagy akár a SHOX előtt, és összecsődült körülöttem a nép. Nem, egyik sem, ez egy CF Moto. És innentől rögtön magyarázkodásba kellett kezdeni, mert az emberek 99,9%-a még soha életében nem hallotta ezt a márkanevet. Pedig ha tudnák! A KTM egyes modelljeit egy az egyben ők gyártják, valamint ott vannak a világbajnokságon és már dobogón is álltak...



„Ami nem kínai, az hamisítvány”. Ha igaz a mondás, akkor ez a motor teljesen eredeti. Bár bizonyos részletei miatt emlékeztet más márkák egyes típusaira, de hosszú évek alatt a tervezők minden létező és nem létező formát elsütöttek már, nagyon nehéz olyan egyedi és összetéveszthetetlen dizájnt kreálni, ami még jól is néz ki. Márpedig a 650 NK iszonyatosan jól néz. Rendben van az összkép, jók az arányok, a színek, bizonyítja ezt a folyamatos kíváncsiskodók sora.

Közelről lenyűgöző a CF Moto kidolgozottsága, kezdve a kétszínű első sárvédőtől, a hátsó lengővillára épített lánc- és sárvédőn át egészen a masszív rendszámtartó-nyúlványig. A nyeregben ülve jó érzés ránézni a logós tanksapkával díszített üzemanyagtartályra, a szépen kidolgozott villahídra és kormánykiemelőre, a kónuszos alukormányra, az állítható fék-és kuplungkarokra, vagy a színes kijelzőre. Ez utóbbi se nem érintőképernyős, se nem bluetooth-os, ellenben baromi jól néz ki és mutat minden fontos kijelezni-valót. Nem fog senkit összezavarni bonyolult menürendszerrel, viszont jól látható, állítható a fényereje és éjjel fekete hátteresre vált. A kormányon lévő dedikált gombbal kétfajta megjelenítés közül lehet választani: ECO és SPORT. Nekem mindkettő egyformán bejött. Állítólag átváltáskor a motormenedzsment is megváltozik, de erre nem esküszöm meg, SPORT-ban talán mintha egy kicsit agresszívabban venné a gázt.



A futómű hagyományos teleszkópvillából és hátsó rugóstagból áll, amik KYB gyártmányúak. A neves japán cég egyszerűbb alkatrészei közül valók, de ebben a kategóriában teljesen normális, hogy nem versenyszintű alkatrészeket építenek a motorba. A csillapítás feszes, ami illik a sportos kinézetű naked bike-hoz, de pont ezért a keresztbordákon hajlamos kissé elpattogni. A motor egyensúlya kiváló, teljesen együtt dolgozik az eleje és hátulja, ami kiszámítható és élvezetes kanyargást tesz lehetővé. Ahhoz, hogy elérd a futómű határait, ütni-vágni kell a 650-est, de aki ilyenre vágyik, ne az olcsó belépő nagymotorok között keresgéljen.



Fékek terén jól állunk. Kiváló minőségű spanyol J.Juan nyergek dolgoznak elöl-hátul, fém hidraulikacsövekkel összekötve a fékhengerekkel. Bár láthatóan ezek sem a CFM Moto3-as gépeiről származnak, a fékhatás kifejezetten jó, a rendszer ereje és adagolhatósága a motor legjobb tulajdonságai közé tartozik. A fék ABS-es, valamint a blokkban van csúszókuplung, ezek együtt teljes egészében kizárják a kerék blokkolását.

Az NK-t soros kéthengeres, 650 cm3-es blokk hajtja, ereje papíron mindössze 56 lóerő. Más piacokon ennél több is kijön belőle, Európában nyilván a károsanyag-kibocsátás miatt lett ennyire visszafogva. A nyomaték azonban megvan benne, normál utcai használatnál nem érződik sokkal gyengébbnek a konkurenciánál. Alacsony fordulatszámon kifejezetten barátságosan adja le az erejét, szépen, egyenletesen tol, majd 5000-es fordulat fölött van egy kis ugrás, onnantól válik dinamikusabbá. A menni akarás minden sebességben, minden fordulatszámon megvan benne, országúton egy-egy előzéshez nem kell feltétlenül visszakapcsolni.



Fő vadászterülete, ahol a legjobban érzi magát, pontosabban, ahol a motoros a legjobban érzi magát rajta, az a város. Alacsony üléséről könnyen leér a láb, a kompakt, mindenféle felesleges kilógó alkatrészektől mentes motorral könnyedén lehet cikázni az autók között, a kezelhetősége már-már viccesen egyszerű. A kormányt egészen tág határok között lehet balra-jobbra fordítani, ami a szűk manővereknél jön jól, és az alja sem ér le, ha éppen egy padkára kéne felhajtani vele. A 650-es a várost elhagyva sem fogy el, kanyargós hegyi utakon kellően szórakoztató, és az autópályatempót is simán kirázza a kisujjából. Egyedül a túrázást kell kétszer meggondolni vele, illetve úgy általában a naked kategóriával. Szélvédelem nincs, egy tanktáskán vagy üléstáskán kívül nem igazán lehet csomagot rögzíteni rá, és a hátsó ülés is csak vészhelyzetre való. Utas maximum a Fröccsteraszról hazáig bírja ki rajta. De ezt nem vetem az NK szemére, aki túrázni akar, annak ott vannak a testvérmodellek, a crossover MT vagy a túrásított GT.



A CF Moto 650 NK egy szép motor, ami – valljuk be – sokat dob a megítélésén. Hogy jó-e? Igen. Egy-két jelentéktelen apróságon kívül (mint például a sasszeggel biztosított hátsó tengelyanya) nem igazán tudok belekötni. Jó minőségű alkatrészekből, szépen összerakták, kerekein gyárilag Pirelli Angel GT abroncsok feszülnek. Az ázsiai piacon tíz éve jelen van ennek a típusnak az elődje, és nincsen rá panasz, úgyhogy valószínűleg a megbízhatósága is rendben van. Tudásával, felhasználhatóságával, árával teljes mértékben beleillik a Z650 – SV650 – MT-07 által képviselt kezdő-haladó naked kategóriába. Úgyhogy ha eddig nem sikerült, itt az ideje megtanulni a CF Moto nevet!



CF Moto 650 NK műszaki adatok

Motor: soros kéthengeres
Hengerűrtartalom: 649 cm3
Max teljesítmény: 41.5 kW (56 LE) 8250 ford/percnél
Max nyomaték: 54.4 Nm 7000 ford/percnél
Üzemanyagtank kapacitása: 17 l
Ülésmagasság: 815 mm
Gumiméret: 120/70-R17, 160/60-R17
Önsúly: 206 kg

Forgalmazó/tesztlehetőség:
Adves.Moto
Cím: 1152 Bp, Mátyás u. 5.
Telefonszám: 06 20 444 1133