EICMA 2019
EICMA 2019
A csapból is a milánói motorkiállítás folyik. Csak úgy röpködnek a képek, az infók a legfrissebb újdonságokról. Mi is ott voltunk az EICMA 2019-en. Két teljes napig bolyongtunk csodaszép motorok és praktikus kiegészítők között. Nem kívánjuk bemutatni az összes újdonságot, csupán néhányat, ami nekünk a legjobban tetszett. Jó szórakozást!
A legtöbb R betű egy típusnévbenA Honda ismét a csúcsra tör. Sok-sok év visszafogott, a könnyű kezelhetőségre alapozott fejlesztés után a Honda a
CBR1000RR-R-rel ismét felvette a kesztyűt, és marketing-lóerők számában is a konkurencia fölé kerekedett összesen
218 pacival. Az új Fireblade természetesen minden földi jóval el van látva, amit egy utcai versenymotor megérdemel. Ezeket felsorolni is nehéz lenne, ezért csak két sarokpontot említek: a
201 kg-os, pillekönnyű menetkész tömeget és a kategóriában kimagasló aerodinamikát. Visszatért a legenda?A kiállítás előtti pletykák mind arról szóltak, hogy a Suzuki feléleszti a legendás
DR Big nevet. Ez azonban nem történt meg. Jövő évi 1050-es túraendurójuk ugyanúgy V-Strom maradt, mint elődje. Nem csoda, hiszen a technikai alapok maradtak, leginkább
vezetést segítő elektronikákban és felszereltségben fejlődött nagyot az új Strom. Viszont a megjelenése valóban tisztelgés a nagy öreg, a DR Big előtt. Ugye, hogy úgy hasonlítanak egymásra, mint két tojás?
A legbiztonságosabb bukósisakMilánóban mutatta be az AGV legújabb utcai bukósisakját. A karbon-kevlar héjszerkezetű
AGV K6 48%-kal teljesíti túl a szabványban előírt biztonsági szintet! Köszönhető mindez a gyártó MotoGP-ben szerezett tapasztalatainak, az extra kicsi fém pleximechanikának és a kulcscsontot védő profil-kialakításnak.
A sisak súly is a kategória legalacsonyabbja,
mindössze 1255 gramm. Az extra széles látómezőnek miatt akár túra-, akár sportmotoron tökéletes a kilátás belőle. Csupán egyetlen dolgot hiányolhatunk: a beépített napszemüveget. Ez az ára a kiemelkedő biztonságnak.
Kanyargós utak királyaAz
Aprilia újdonságával nem száll be a lóerőharcba, inkább a könnyű kezelhetőségre helyezi a hangsúlyt az
RS 660-assal.
100 lóerővel valóban nem lehet hegyeket megmozgatni, ugyanakkor az első osztályú futóművel, gyorsváltóval és
fejlett elektronikával ellátott pillekönnyű kéthengeres egészen biztosan a szerpentinek királya lesz. Olasz motorról lévén szó, már csak az a kérdés, sikerült-e elérni, hogy az RS többet legyen úton, mint a szervizben.
A legkönnyebb túradobozokWeightless, vagyis súlytalan. Ez a neve a GIVI legújabb túradoboz családjának. Ezek úgynevezett
félkemény dobozok. Merev, kopogós műanyag helyett kivételesen erős, formatartó, mégis rugalmas és főleg könnyű szövet dobozokban szállíthatod bennük a cuccaidat. Rögzítésük
Monokey, tehát már meglévő kemény dobozok helyére könnyedén felpattinthatók. Az oldaldobozok egyenként 25 literesek, a top case viszont 29 és 34 liter között állítható, így
elfér benne akár egy felnyitható sisak is.
Gonosz, robotos nézésű kis TracerÁtfésülték az eddig oly ártatlan kinézetű
Yamaha Tracert 700-at. A 2020-as modell az R1-esére hasonlító, két
ledes fényszórójával sokkal agresszívabban fest, mint elődje. Kapott még
állítható első villát, szélesebb kormányt és
állítható szélvédőt. Yamaháéknál úgy gondolták, ennyi bőven elég lesz az eddig is népszerű kéthengeres eladásainak szinten tartásához. Valószínűleg igazuk is van. A képen balra az új, jobbra a mostmár régi modell.
Ha valami eddig hiányzott az életedből…Csupasz változatban is elkészült a zöldek csapásmérő fegyvere. Kapaszkodj meg! Egy
ezres naked bike kompresszorral, 200 lóerővel és 137 Nm forgatónyomatékkal. A
Kawsaki Z H2 nem csak egy idomaitól megfosztott sima H2. A mérnökök mókoltak a vázon és a villaszögön, így az
űrsebesség helyett a kedvezőbb kanyartulajdonságra tolódott át a nagyobb hangsúly. Az ára egyelőre nem ismert, de valószínű, hogy ritkábban fogsz ilyet látni az utcán, mint rózsaszín elefántot.
Klausztrofóbia ellenÉs végre a GIVI-nek is van komolyan vehető, masszív,
hosszú plexis nyitott túrasisakja. Miért jó ez? Ha nem bírod a bezártságot, nem kell szélzajos robogós bukóban motoroznod. A beépített napszemüveges, kihangosító előkészítéses
GIVI X.22 relatív nagyobb biztonságot ad, mint az általában városi használatra szánt nyitott társai.
Nézd meg a kiállításon készült fényképalbumot csodaszép motorokkal és rengeteg újdonsággal Facebook oldalunkon!Te melyik 2019-es újdonságra voltál kíváncsi igazán?