Kosaram

itt a cucc...

MOTOROS OLVASNIVALÓ

EICMA 2019

A csapból is a milánói motorkiállítás folyik. Csak úgy röpködnek a képek, az infók a legfrissebb újdonságokról. Mi is ott voltunk az EICMA 2019-en. Két teljes napig bolyongtunk csodaszép motorok és praktikus kiegészítők között. Nem kívánjuk bemutatni az összes újdonságot, csupán néhányat, ami nekünk a legjobban tetszett. Jó szórakozást!

A legtöbb R betű egy típusnévben

A Honda ismét a csúcsra tör. Sok-sok év visszafogott, a könnyű kezelhetőségre alapozott fejlesztés után a Honda a CBR1000RR-R-rel ismét felvette a kesztyűt, és marketing-lóerők számában is a konkurencia fölé kerekedett összesen 218 pacival. Az új Fireblade természetesen minden földi jóval el van látva, amit egy utcai versenymotor megérdemel. Ezeket felsorolni is nehéz lenne, ezért csak két sarokpontot említek: a 201 kg-os, pillekönnyű menetkész tömeget és a kategóriában kimagasló aerodinamikát.




Visszatért a legenda?

A kiállítás előtti pletykák mind arról szóltak, hogy a Suzuki feléleszti a legendás DR Big nevet. Ez azonban nem történt meg. Jövő évi 1050-es túraendurójuk ugyanúgy V-Strom maradt, mint elődje. Nem csoda, hiszen a technikai alapok maradtak, leginkább vezetést segítő elektronikákban és felszereltségben fejlődött nagyot az új Strom. Viszont a megjelenése valóban tisztelgés a nagy öreg, a DR Big előtt. Ugye, hogy úgy hasonlítanak egymásra, mint két tojás?





A legbiztonságosabb bukósisak


Milánóban mutatta be az AGV legújabb utcai bukósisakját. A karbon-kevlar héjszerkezetű AGV K6 48%-kal teljesíti túl a szabványban előírt biztonsági szintet! Köszönhető mindez a gyártó MotoGP-ben szerezett tapasztalatainak, az extra kicsi fém pleximechanikának és a kulcscsontot védő profil-kialakításnak.
A sisak súly is a kategória legalacsonyabbja, mindössze 1255 gramm. Az extra széles látómezőnek miatt akár túra-, akár sportmotoron tökéletes a kilátás belőle. Csupán egyetlen dolgot hiányolhatunk: a beépített napszemüveget. Ez az ára a kiemelkedő biztonságnak.




Kanyargós utak királya

Az Aprilia újdonságával nem száll be a lóerőharcba, inkább a könnyű kezelhetőségre helyezi a hangsúlyt az RS 660-assal. 100 lóerővel valóban nem lehet hegyeket megmozgatni, ugyanakkor az első osztályú futóművel, gyorsváltóval és fejlett elektronikával ellátott pillekönnyű kéthengeres egészen biztosan a szerpentinek királya lesz. Olasz motorról lévén szó, már csak az a kérdés, sikerült-e elérni, hogy az RS többet legyen úton, mint a szervizben.





A legkönnyebb túradobozok


Weightless, vagyis súlytalan. Ez a neve a GIVI legújabb túradoboz családjának. Ezek úgynevezett félkemény dobozok. Merev, kopogós műanyag helyett kivételesen erős, formatartó, mégis rugalmas és főleg könnyű szövet dobozokban szállíthatod bennük a cuccaidat. Rögzítésük Monokey, tehát már meglévő kemény dobozok helyére könnyedén felpattinthatók. Az oldaldobozok egyenként 25 literesek, a top case viszont 29 és 34 liter között állítható, így elfér benne akár egy felnyitható sisak is.




Gonosz, robotos nézésű kis Tracer

Átfésülték az eddig oly ártatlan kinézetű Yamaha Tracert 700-at. A 2020-as modell az R1-esére hasonlító, két ledes fényszórójával sokkal agresszívabban fest, mint elődje. Kapott még állítható első villát, szélesebb kormányt és állítható szélvédőt. Yamaháéknál úgy gondolták, ennyi bőven elég lesz az eddig is népszerű kéthengeres eladásainak szinten tartásához. Valószínűleg igazuk is van. A képen balra az új, jobbra a mostmár régi modell.





Ha valami eddig hiányzott az életedből…


Csupasz változatban is elkészült a zöldek csapásmérő fegyvere. Kapaszkodj meg! Egy ezres naked bike kompresszorral, 200 lóerővel és 137 Nm forgatónyomatékkal. A Kawsaki Z H2 nem csak egy idomaitól megfosztott sima H2. A mérnökök mókoltak a vázon és a villaszögön, így az űrsebesség helyett a kedvezőbb kanyartulajdonságra tolódott át a nagyobb hangsúly. Az ára egyelőre nem ismert, de valószínű, hogy ritkábban fogsz ilyet látni az utcán, mint rózsaszín elefántot.




Klausztrofóbia ellen

És végre a GIVI-nek is van komolyan vehető, masszív, hosszú plexis nyitott túrasisakja. Miért jó ez? Ha nem bírod a bezártságot, nem kell szélzajos robogós bukóban motoroznod. A beépített napszemüveges, kihangosító előkészítéses GIVI X.22 relatív nagyobb biztonságot ad, mint az általában városi használatra szánt nyitott társai.



Nézd meg a kiállításon készült fényképalbumot csodaszép motorokkal és rengeteg újdonsággal Facebook oldalunkon!


Te melyik 2019-es újdonságra voltál kíváncsi igazán?