Kosaram

itt a cucc...

MOTOROS OLVASNIVALÓ

Ha a motoron is ugyanazt szeretitek

Peppe eddig idegenkedett a bőrcuccoktól, túramotorosként inkább a kényelmes és szellős textil motoros ruhákra esküdött. Zita is a textilpártiak közé tartozott, nem gondolta volna, hogy bőrcuccban is komfortosan érezheti magát 35 fokos kánikulában. Ideje volt, hogy megváltozzon a véleményük. Még nyáron vitték el mindketten tesztelni a Sixgear Switch hálós bőrdzsekiket.

Merre motoroztál? Miskolc – Dunakeszi, Dunakeszi – Esztergom – Szlovákia
Milyen motorral mentél? Suzuki Inazuma
Mennyit mentél (km)? 180 km, 150 km
Milyen volt az idő? 35-37 oC, 20-25 oC
Sütött a nap? Igen, majd besötétedett, Hajnali napsütés
Esett az eső? Nem
Szeles volt az idő? Mint a mesében, hol volt, hol nem volt.

„A tesztelés napja az egyik legmelegebb nyári nap volt. 40 fok árnyékban és betonon csak melegebb. Halogattam is a tesztelést az esti órákra, de nem lett hűvösebb. Ellenben kellemesen csalódtam, mert sokkal kényelmesebb és szellősebb volt, mint elsőre gondoltam."

"A felvételnél a kötözött sonka érzése megvan, de csak az első percig, mert utána könnyen meg lehet szokni, továbbá a kényelemhez hozzájárulnak a rugalmas beépített elemek is. Azt viszont meg kell jegyezni, hogy a külső zsebekben jól el kell rendezni a bepakolt dolgokat, különben valami nagyon fogja „szúrni az oldalunk”. A belső zseb viszont nagyobb, és ide rakva az okosteló meg a papírokat, egyáltalán nem zavaró.”

„Három részből épül fel, van egy bélése hűvösebb napokra és egy vízálló réteg, ha netán esne az eső. Szerencsére ezeket nem kellett kipróbálni, de jó tudni, hogy több időszakban is hordható, valamint, hogy nem bonyolult ezeknek a rétegeknek a be és kivétele. Ami furcsa volt, hogy a bélések nélkül az ujjaknál, ha cipzár fel volt nyitva, nagyon csupasznak éreztem a kezem, de nem tudtam eldönteni, hogy ez jó vagy rossz, kinek mi a kényelmes.
Viszont a cipzárt egy kézzel nem lehetett felhúzni, mert megakadt a bélés rögzítésére szánt gombban”


„Ha már minden a helyén, jöhet maga a motorozás. Itt jól helyt állt. Mindegyik út alatt kényelmes volt, a protektorok a helyükön voltak, könnyen lehet benne mozogni, és jól szellőzik bőrkabáthoz képest."

"A színe is nagyon tetszett, van annyira semleges, hogy szinte minden motorhoz illik, hiszen a fekete dominál, de piros és fehér részek mégis feldobják az egyszerű fekete színt. Bár erős napsütésben eléggé érezni, hogy meleg (de ilyenkor mi nem?). Azt viszont megemlíteném, hogy az alkonyati – esti út alatt rengeteg bogarat összeszedtem, de a fekete részeken kevésbé látszott meg és a bőrről viszonylag könnyen le tudtam szedni."

"Összességében ez a kabát nagyon tetszett, ha valaki a bőr kényelmetlenségétől fél, akkor ezt mindenképpen ajánlanám, mert ebben pozitívan fog csalódni.”



Merre motoroztál? Budapest – Tinnye, Hortobágy
Milyen motorral mentél? BMW R 1100 RT
Mennyit mentél? 630 km
Milyen volt az idő? 36 °C és 18-28 °C
Sütött a nap? Igen
Esett az eső? Nem
Szeles volt az idő? Nem

"Kicsit tartottam tőle, hogy az L-es kabát picit lógni fog. Az a tapasztalatom, hogy az L-es picit nagy, az M-es szűk szokott lenni. Így jár az, aki 176 cm és 77 kiló. Nem vagyok konfekcionált méret, vagy picit kisebbnek kellene lenni, vagy picit nagyobbnak. J Szerencsére a várakozásommal ellentétben mintha csak rám szabta volna méretvétel után egy férfiszabó, olyan tökéletesen passzolt mindenhol. Szívesen belekötnék, ha lenne mibe, de mindenhol pont passzol, se nem kicsi, se nem nagy. Nem is értem… ”

"Miután a kabát átvételekor egyből kivettem a két bélést belőle és felvettem a kabátot, elindultam haza. 30 kilométert jöttem hazáig. Néhány lámpa a Szentendrein, aztán egy kényelmes, 60 – 110 utazó tempós Csobánka, Pomáz, Vörösvár, Tinnye hazáig. Jó kis szerpentines. Érdekes, hogy magabiztosabban döntögettem, valahogy maximális biztonságban éreztem magam. Persze ez szubjektív, hiszen nem tettem le az aszfaltra csak azért a vasat, hogy kipróbáljam, tényleg jól megvéd-e a ruha, de érzetre olyan volt, hogy megvédene, ha szükség lenne rá.”


„Nem volt még soha motoros bőrkabátom. A textil kabátokhoz képest melegebb. Kánikulában, 60 km/h alatt, egy olyan jó szélvédelemmel rendelkező motoron mint az RT, halál. Főleg a két lapockám között a hátamon izzadtam. Ha kicsit hátra „hajlítottam” a kulcscsontjaimat, akkor a nyakam és a kabát teteje között hátul bement egy kis szellő, ez segített. 60, de még inkább 80 km/h fölött válik komfortossá. Kéne egy karikát menni egy meztelen gépen hátha más lesz úgy. Na megpróbálok tenni róla."

"Zsebek: A két első zseb teljesen jól használható. A telefonom kényelmesen befér, menet közben úgy hogy nem nézek le közben, kesztyűben elsőre sikerült kizipzárazni, elővenni a telefont (kizárólag a teszt kedvéért) visszatenni és behúzni a zipzárat.
Szellőzők: Egyelőre csak a kabát ujján, a csuklónál kinyitható részt fedeztem fel. Kinyitottam, picit hűtötte a csuklómat, ami javított a komfort fokozaton.
Kinézet: Űberfain, kurvajó, nagyonbaró, tökéletes. Szóval azt hiszem lejött, hogy nekem úgy tetszik, ahogy van. Ráadásul a kék betét pont illik a motoromhoz."


„Hétvégi túrám kb. 600 km volt, Tisza tó, Hortobágy. A 3 nap alatt sokszor vettem le-fel a kabátot, jöttünk-mentünk. Az első próbához képest az újabb, finomított tapasztalatok:
Hőérzet: 18 – 28 fok között motoroztam benne, erre a hőmérsékletre kiválóan alkalmasnak bizonyult.
A gerincvédőnél érzek egy minimális helyet ugyan, de ez nem zavaró. Éppen hogy csak annyi a hely, hogy szükség esetén a bélés még elférjen.
Van autópályás tapasztalatom is. Nagy tempónál sem kap bele a szél, nem lobog, továbbra is jól passzol.
A külső esőkabátot rá tudtam húzni probléma nélkül a dzsekire. Sajnos a belső esőbélést nem teszteltem, én a külső védelem híve vagyok, azaz még a kabát elázása előtt fogjuk meg a vizet.
A protektorok rendben a helyükön vannak, nem csúszkálnak.
Felfedeztem a belső zsebeket is. Iratok, esetleg papírzsepi kényelmesen elférnek bennük.”

„Összegzés: Egy igényesen megtervezett és kivitelezett dzseki. Nagyon szép és nagyon jó, én alig akartam visszaadni, annyira tetszett!
Amin változtatnék picit: Fényvisszaverő csíkot tennék a hátára és az oldalára. Ha maga a Sixgear felirat lenne fényvisszaverő, az lenne a legtökéletesebb, hiszen milyen vagány lenne, ha a márkanév maga látná el a láthatósági szerepet?” (Azóta a dizájnt ennek megfelelően módosítottuk - SHOX)

Egyébként úgy ahogy van, tökéletes!”

Reméljük Te is beöltözöl a motoron, bármilyen meleg is van.

Szerinted lehet kompromisszumot kötni a komfort és a biztonság között?