Mondjuk, elárvereznél közülük egyet-kettőt? Ahogy Salamon "2 Wheels" Miklós örökösei teszik az öreg gyűjteményének néhány darabjával. Mint például ezzel az eszméletlen ritka és értékes 1970-es Münch Mammoth-tal, ami becslések szerint 140 000 dollárt (35 000 000 Ft) is megér!
A félelmetes monstrumból mindössze 500 darab készül, mind egyedi megrendelésre. Korának leggyorsabb motorkerékpárja volt, a végsebessége 220 km/h-s!
Ki az a Salamon Miklós?
Még nem hallottál róla? Könnyen lehet, hiszen egyéves volt, amikor szülei ’56-ban elmenekültek az országból. Angliában, Dél-Afrikában és Ausztráliában élt, bányavállalat-tulajdonosként szerzett jelentős vagyont magának, amíg nyugdíjba nem ment. A pénzkeresést azért adta fel, hogy hobbijára, a motorkerékpár-gyűjtésre koncentrálhasson. Össze is szedett néhány különleges csodát.
1940-es Indian (48 000 $) hosszában beépített sornégyes blokkal és 1973-as MV Agusta 750S (125 000 $), szintén sornégyes, 69 lóerős blokkal és dupla tárcsafékkel.
Azért nem minden motor kerül kalapács alá. Néhány szeretett és megbecsült darab a gyűjteményben marad. Mint például ezek itt:
Két darab 1958-as, 500 cm3 modell: kéthengeres Sunbeam S8 és egyhengeres AJS Model 18. Utóbbi pont olyan, mint Miki bá’ legelső motorkerékpárja, amit élete első fizetéséből vett.
1958-as Ariel Square Four – 4G Mark 2
Se nem sornégy, se nem V4, hanem „négyzetes négyes”. Tulajdonképpen két darab sorkettes blokk összeépítve, szembe forgó főtengelyekkel. A konstrukció előnye a sima járás, a nagy nyomaték és a semmivel sem összetéveszthető hang. A blokk 1000 cm3-es és 40 lóerős.
A végére hagytam három gyönyörű példányt az április végi, staffordi árverésről. Ezeket talán még földi halandó is képes megfizetni.
1970-es Triumph T120R Bonneville (9700 $) és 1974-es Ducati 750 GT (27 600 $)
Ez a tökéletesen felújított '68-as Pannónia T5 nagyjából 900 000 Ft-ot ér.
Ha örökölnél egy rakás méregdrága motort, mit kezdenél velük?