„98-ban egy LS650-em volt. A "Kalapács"! A sok honos és japán veterán után ez volt az első vas, amit nem kellett szerelgetni. Minden hétvégén találkozón voltam. Ez volt a nagybetűs Freedom fíling.”
„Kawasaki KLR 600-am volt. Szakadó esőben jöttem Komárnóból Egerbe! Ekkor már 27 éve motoroztam! Most 70 éves vagyok”
A 90-es évek végén a KGST remekei, az MZ-k, Jawák, Simsonok, Rigák, Verhovinák, Rometek, Pannóniák még mindennapi látványnak számítottak az utakon, bár már akkor sem voltak fiatalok. Szerethető gépek ezek, bár sokan emlékeznek mindenféle technikai problémára velük kapcsolatban. Aztán volt, akinek semmi gondja nem volt velük.
„Egy 350-es 6 voltos JAWA-val nyomultam, aminek a dinamója a városi forgalomban lámpa használata mellett nem töltötte rendesen az akkut, így minden motorozás előtt töltenem kellett”
„ETZ 150... Jesszus, de sokat szenvedtem a gyújtással”
„20 évesen, MZ TS 125-tel nyomtam… vagy éppen toltam”
„Én 1998-ban, 13 évesen egy Riga 22-es nyergében ültem, amihez a nagymamám révén, egy iskolai leselejtezésen jutottam potom 4000 Ft-ért! (Amit szintén a nagymamám fizetett! Nyugodjék békében!) A motor ugyanilyen ma is, mert megvan ám!!!”
„98-ban haverom Simson S50-ét gyilkoltuk”
És akkor jöjjenek az igazi nagyvasak! Egy-egy ilyen gépet birtokolni nagy királyság volt. Mondjuk már nem álltuk körbe ezeket, mint a 80-as években a Balatonon a nyugati turisták motorjait, de azért utánuk fordultunk az utcán és irigykedő pillantásokból sem volt hiány.
„20 éve? Egy Yamaha XJ750 nyergében róttam a km-eket”
„1998-ban egy BMW R65-tel gurultam. (Szokatlan típus, a rendőrségnek gyártották.)”
De ne feledkezzünk meg arról, hogy a motorozásnál a motor csak az eszköz, a legfontosabb tényező az ember, aki a kormány szarvát fogja. Mindegy, hogy milyen gép van alattad, ha két keréken falod a kilométereket, ugyanolyan MOTOROS vagy, mint a többiek.
„98-ban már épp 29. éve gurultam egy MZ250/2 delux piros/fekete Trophyval. Rostock-Budapest volt a legnagyobb túra”
„29 éves voltam abban az évben és megvettem életem első rendszámos motorját: MZ TS250/1. PIROS. Elmentem a SPEED RIDERS kunhegyesi találkozójára. Utána a BLACK DRAGON tokaji bulijába. Egy új világ nyílt meg előttem... megcsúszott a kuplungom rendesen... brrrr-brrr... brrr-brrr... Illa berek ... nádak-erek... a MOTOROSOK jó emberek...”
„Az országkerülő túránkon párommal voltunk ketten, 5 nap alatt 1700 km. Itt épp a magyar 66-os úton”
A képekhez szándékosan nem írtuk oda, milyen motorokat látsz rajtuk. Legyen ez egy játék.