A hétköznapi emberek egy halom cuccot átvesznek a profiktól. Űrkutatás, haditechnika… nem is gondolnád, mennyi olyan mindennapos kütyü van a te otthonodban is, aminek az alapja valami high tech holmi volt. Miért pont mi motorosok ne lesnénk el okos trükköket vagy épp hasznos cuccokat a profiktól?
Ilyen a dupla D is. Na ne aggódj, ez nem valami kód, ez bizony a bukósisak csatok egyik típusa.
Eleinte szinte kivétel nélkül mindenki ódzkodik tőle. Nem is csoda, keveseknek sikerül elsőre jól befűzni. Rajtad van a sisak és az állad alatt matatsz, nem látsz belőle semmit. Annak, aki itt eldönti, hogy ez neki nem megy, nehéz megváltoztatni a véleményét. Bezzeg, aki egy kicsit gyakorol, egy idő után kézségszinten elsajátítja a technikáját.
Miért kell ez a macera? Mire jó a dupla D gyűrűs csat?
Verseny bukósisakokban szinte csak ilyet találsz. Motorversenyeken, sőt némelyik ringen is követelmény, másban pályára se lehet lépni. Ez azért van, mert nincs benne semmi apró alkatrész (rugó, gomb, pöcök vagy tengely), ami elromolhat, eltörhet, azaz csak szándékosan lehet kioldani, magától soha nem oldódik ki.
Amellett, hogy igazán biztonságos, még kényelmes viselet is. Persze itt sincs kolbászból a kerítés, azért akad hátránya is. Eleinte, amíg meg nem tanulod, körülményes használni. Ha pedig teljesen kifűzöd, eltart egy ideig újra befűzni.
Ez utóbbira van is egy megoldás! A legprofibb gyártók, mint például az AGV a sisakoknál a szíjat olyan hosszúra hagyják, hogy ne kelljen mindenáron kifűzni. Ha teljesen kilazítod, a patent nem engedi, hogy a szíj magától szétjöjjön. Csak arra kell figyelni, hogy levételkor nehogy beleakadjon az álladba vagy az orrodba.