Kosaram

itt a cucc...

MOTOROS OLVASNIVALÓ

NIU NQI GTS elektromos robogó teszt

Nincs mese, az elektromos járművek térnyerése egyre inkább felgyorsul. Persze mi, igazi motorosok imádjuk a benzin illatát és a robbanómotorok hangját, mégis lassan hozzá kell szoknunk, hogy a technikai fejlődés más irányba mutat. Éppen ezért én már most elkezdtem ismerkedni az elektromos motorokkal. Első ilyen tesztemre a KSR-MOTO biztosított egy NIU NQI GTS okosrobogót. Nézd meg a videót!



Egy néhány órás próbán hamar kiderült volna, hogyan megy, gyorsul, lassul, kanyarodik a robogó. Én azonban többre voltam kíváncsiak. Azt akartam kitapasztalni, milyen használni nap mint nap egy ilyet. Mekkora távot lehet megtenni vele egyszerre? Mennyire macerás az akkumulátort tölteni? A NIU folyamatos nyúzásnak volt kitéve. Hidegben, esőben azzal jártam mindenhova, a hétvégén még egy kisebb túrás is megtettem utassal a hátam mögött. A szűk keresztmetszet egyértelműen a hatótávolság volt..., meg a végsebesség. 80 km/h-nál többet nem sikerült kipréselni belőle (bár ez is több, mint a gyári adat). A NIU egyértelműen városi jármű, annak viszont elég jó. Dinamikusan gyorsul, ügyesen lehet vele manőverezni a kocsik között (mint általában a robogókkal) és több mint 100 km-es hatótávolsága elegendő ingázásra és napi ügyek intézésére.



A macera ott kezdődik, amikor több, mint 100 km-t szeretnél megtenni vele. A töltés ideje órákban mérhető, ráadásul akkora töltőt kell magaddal cipelned, amihez minimum egy hátizsákra vagy top case-re van szükséged. Az ülés alá ugyanis nem sok minden fér. A rekeszt jórészt kitölti az egyik akkumulátor. A töltés ezért inkább adott helyhez kötött procedúra. Ha a garázsodban tartod a töltőt, oda kell visszatérned, ha a munkahelyeden, akkor oda. Ezen lehetne fanyalogni, de gondolj bele: hétköznap Te sem szoktál ennél nagyobb távolságokra elcsavarogni és általában minden nap ugyanoda térsz vissza. A legfontosabb érv, amiért mégis érdemes vállalni ezt az apró kellemetlenséget, az a fenntartási költség. Egy ilyen csúcs NIU ugyan nem olcsó dolog (1,9M Ft), de mindössze 1 Ft-odba kerül vele megtenni egy kilométert! Néhány év alatt behozza az árát, és ugyanolyan jó vele menni, mint egy hasonló teljesítményű benzines robogóval.