Mi az a quad vagy más néven ATV?
Könnyű haszongépjármű, aminek a motorkerékpáréhoz hasonló felépítése, nyerge és kormányrúdja van. Léteznek kifejezetten sportcélú quadok is, de maga a koncepció eredetileg azért jött létre, hogy a motorkerékpárok egyszerű felépítését, olcsó fenntartását ötvözzék a négykerekű járművek stabilitásával, különösen alacsony sebességnél. Egy időben méregdrága hobbieszköznek vásárolták őket, de mostanában egyre inkább kezdik újra felfedezni eredeti funkciójukat, és kifejezetten munka célra használják ezeket.
A Leopard modellek egyhengeres 500, 600 és 650 cm3-es blokkal készülnek
Stels, az új orosz quad márka
Az oroszoknak jó hírnevük van a terepjárók terén. A Kamaz (18 Dakar győzelem), a Lada Niva vagy az UAZ terepjáró képességéről legendák keringenek, de azok ezeréves technikán alapulnak, mi közük a Stels-hez? Semmi. Az új orosz márka a jól ismert Rotax blokkjait használja a járművek hajtására, a váz, a futómű és az ergonómia viszont saját tervezés és kivitelezés. Az látszik, hogy a fejlesztő mérnökök ültek már quadon, egy Stels ugyanúgy viselkedik terepen, mint bármelyik japán vagy amerikai ATV. Ha különbséget kellene találni, érzésre egy kicsit nyersebbek, agresszívabban veszik a gázt és a hajtáslánc hangja sem annyira kifinomult. Külföldi tapasztalatokból azonban tudni lehet, hogy ezek a gépek masszívak és megbízhatóak.
A Stels ATV-k saját kategóriájukban kifejezetten olcsó árfekvésűnek számítanak, 2,5 és 4,2 millió forint között vannak. Bizonyos modellek rendelkeznek európai homologizációval, rendszámozásuk és közúti használatuk alacsony költséggel és főleg nagyon gyorsan megvalósítható.
A Stels Guepard ATV-ket kéthengeres blokkok hajtják, 650, 800 és 850 cm3-rel