Nem kedvez a száguldó motorosoknak az újonnan bevezetett VÉDA-rendszer, aminek bizony hátulról is van szeme, akár fixen beépített, akár mobil trafipaxokról van szó. A rutinos motorosok ilyenkor könnyebben szembemennek a szabályokkal és leginkább felhajtják a rendszámot, de láttunk már olyan megoldást is, amikor egy ragtapasz takarta el az egyik betűt. Ezekkel a megoldásokkal mi nem értünk egyet, viszont van egy helyzet, amikor szerintünk jobb, ha leragasztjuk azt a rendszámot.
Motorosként bármikor előfordulhat veled az a helyzet, hogy lerobbansz az út szélén, baleseted lesz, esetleg a megvásárolt járművet utánfutón szállítod vagy külföldi nyaralásra viszed. Nem mondunk újdonságot azzal, hogy szállítás alatt lévő motor nem számít közlekedésben részt vevő járműnek, csupán rakománynak, tehát elviekben a rendszámtábla kérdése sem okoz gondot.
Megfordult-e már a fejedben az, hogy vannak helyzetek, amikor viszont mégis?
Képzeld el a szituációkat:
Futón viszed a drága motorodat, megveszed a szállítóautóra a pályamatricát, fizetős kapukat használsz és ha siet az, aki szállítja a motorodat, akkor egy VÉDÁN is simán átmehet. Ha a motorod nyitott utánfutón utazik, esetleg ablakon át látszik a rendszám, a mégsem annyira intelligens kamerák felsikoltanak örömükben, hogy akad egy kis munkájuk és megbüntetik a motor tulajdonosát.
Mert a kamerák mindent látnak, csak éppen a lényeget nem. Látják, hogy nincs a lefülelt rendszámon nyilvántartva matrica, hogy gyorsan „hajtott” a motor, de azt már nem tudják, hogy azt a motort más szállítja, így csupán a jármű pont ugyanolyan tárgy, mint a hátsó ablakban lévő bólogató kiskutya. Csak éppen nagyobb.