Vásárlónk kedvenc túrája
Vásárlónk kedvenc túrája
Vásárlónk, Simai Zsolt küldte el nekünk elménybeszámolóját tavalyi túrájáról. Jó szórakozást kívánunk hozzá!Kedves SHOX! Kedves motoros barátok!
Szívesen megosztom veletek kedvenc túrámat, melyet tavaly, 2019 szeptemberében jártunk végig. Mint minden túra, két dolog miatt lesz kedves. Az első az emberi kapcsolatok, a második pedig maga az út. A tervezés során első fő szempont volt a szeptember elejei indulás. Nincs már tumultus, de még meleg az idő. Ez be is jött. Perkátáról indultunk (Magyarország) és egy Románia, Bulgária, Görögország, Albánia, Montenegro, Bosznia kör után ide tértünk vissza. Minden megállónál találtunk élményeket, mindet igen nehéz lenne megírni, de kiragadnék pár kedvcsinálót.
A Fekete Tenger a folyamatos hullámzásával, amik nem kicsik, néha a fej fölé csapnak. Gyönyörű homokos part. Mint a kisgyerekek, ugráltunk a hatalmas hullámokra. A szállásadó betolatta velünk a motorokat az étterembe, ne legyenek kint. Elmondása alapján kint sem bántanák, de ő is motoros, és tudja, mit érzünk, ha kint hagyjuk őket.
Az Albán Jón Tenger, vagy az Albán Bora–Bora, (Saranda), Fehérhomokos tenger szigetekkel. Vízi biciklivel be a szigetek közé, kontrasztnak a háttérben a hegyek.Leírhatatlan. Végigmotoroztunk a tengerparton úgy, hogy közben át kell kelni egy hegyláncon. 7-800m magasról visszanézve a tenger felé kitágul világ. Egy fénykép sem adja vissza a látványt, azt a helyszínen kell megélni!
Albániában a közlekedés legalább ilyen nagy élmény. Mindenki megy, senki nem áll meg a kereszteződésben, körforgalomban, legyen az gyalogos, kerékpáros, szamaras kocsi, autó, motor, mindenki egyszerre, minden irányból. De mégis van egy ritmusa, amit pillanatok alatt megérzel, és ugyanúgy sodródsz az árral.
Sajnos van negatív élmény is: a sok szemét. Mindenhol!De jó a konyha, jól főznek és minden olcsó, még a Magyar pénztárcának is.Javaslom mindenhol a helyi specialitások megkóstolását, előtte megkérdezni a felszolgálót vagy a vendéglátót.Mindig örülnek az érdeklődésnek, ettől kinyílnak, mesélnek. A magyar szájnak néha furcsa az íz, néha az állag, de bevállalósnak kell lenni, mert egyébként a motorosok bevállalósak, nem? De!
Szerencsénk is volt, mert a földrengést hajszál híján elkerültük. A shengjini szállásunktól 20 km-re volt az epicentruma.
Ami még lélegzetelállító, amit minden motorosnak meg kell járni, az az Albán Stelvio, vagy Albán Alpok. Tökéletes aszfalt, tökéletes kanyarok, gyér forgalom, hatalmas hegyek.
Ugyanebbe a lélegzetelállító kategóriába sorolnám a Piva kanyont(Montenegró). Megjártuk a Tara és Drina kanyonokat is, de a Piva mindent visz. Montenegró önállóan is megér 1-2 hetet, bárhova is vezet az út. A Kotori-öböl egy tökéletes célállomás lehet.
Visszatérve az eddig írtakhoz, a dologban az a pláne, hogy 2 főre a szállások, benzin, (költőpénz nélkül) 212 000 Ft-ból kijött! A szállások kifogástalanok voltak, a reggelik finomak, mindenki mosolygott, abszolút a kedvünket lesték. A határátlépésekkel semmi nyűg nem volt. A motorosokat simán engedik szőrözés nélkül.
A nagy BALKÁN kirándulás, 4 tenger érintésével. Indulás: 2019. szeptember 7. 3db két személyes szoba van foglalva (6 fő).
1. nap: szeptember 7., Szombat
Perkáta – Nagyszeben (Románia), 562km, 6 óra utazás+ határátlépés, zöme autópálya
Szállás: 503Lei (11,560Ft/2fő)reggelivel
2. nap: szeptember 8., vasárnap
Nagyszeben – Konstanca(Fekete Tenger, Románia), 520km, 6 óra 20 perc utazás. Zöme autópálya
Szállás: 419 Lei (9,628Ft/2fő) reggelivel
3. nap: szeptember 9., hétfő
Konstanca(Románia) – Burgasz(Pomorie, Bulgária, még mindig a Fekete Tenger), 248km, 3 óra 45 perc + határátlépés
Szállás: 141BGN (7,705Ft/2fő) reggelivel
4. nap:szeptember 10., kedd
Burgasz (Pomorie, Bulgária) – Kavála (PaleóCiflíki, Görögország,Égei Tenger), 454 km, 5 óra 16 perc + határátlépés
Szállás: 200 euro (21,390Ft/2fő), a reggeli fejenként és éjszakánként HUF 2 570-ért kérhető
5. nap:szeptember 11., szerda
Maradunk Kaválában.
6. nap: szeptember 12., csütörtök
Kavála (PaleóCiflíki,Görögország) – Saranda (Albánia, Jón Tenger) 496km, 5 óra 45 perc + határátlépés. Zömében autópálya
Szállás: 105 euro (11,230Ft/2fő) reggelivel
7. nap:szeptember 13., péntek
Maradunk Sarandában.
Az ott szemben Korfu
8. nap: szeptember 14., szombat
Saranda – Shokoder (Shengjin, Albánia, Adriai Tenger) 319 km, 5 óra 20perc
Szállás: 90euro (9,625Ft/2fő)reggelivel
9. nap: szeptember 15., vasárnap
SH20 látványút bejárása, motorozás az Albán alpokban, a szállás ugyanott Shokoderben
Az Albán Stelvio
10. nap: szeptember 16., hétfő
Shokoder (Shengjin, Albánia) – Szarajevo (Bosznia) 333km, 6 óra 5 perc + 2 határátlépés
Szállás: 69 euro (7,385Ft/2fő) reggelivel
11, nap. Kedd, szeptember 17.
Szarajevó (Bosznia) – Perkáta, 502km, 6 óra 5 perc + határátlépés. Magyarországon M6 autópálya.
A túra összesen 3476km volt + a szabadidős motorozás, ami kb. 300km.
Költségek:
Szállás: 2 Főre összesen 120 768Ft volt.
Üzemanyag: 3800km-re számolva, 6 literes fogyasztással, 400Ft-os benzinnel 91 200Ft
Hasznos információk:
Romániában sok helyen elfogadják a bankkártyát, de ahol nem, ott csak a LEI-t fogadnak el. Érdemes váltani valamennyit.Bulgáriában is hasonló a helyzet, csak a Bolgár Levát fogadják el, érdemes váltani.Görögországban mindenhol lehet kártyával fizetni, a hivatalos fizetőeszköz az euro.Albániában nem szeretik a bankkártyát, még ott sem, ahol lehet. Szinte mindenki zsebre dolgozik, a nagyobb benzinkutaknál lehet csak kártyával fizetni. A tengerparton elfogadják az eurót, de beljebb csak az Albán LEK a nyerő.Szarajevóban sem tudtunk bankkártyával fizetni, de elfogadták az eurót.
Összességében az utak jók, egy-egy kivétel azért van, de csak pár kilométer.Romániában, Albániában, Montenegróban és Bulgáriában az autópálya motorosnak ingyenes.
Görögországban, Szerbiában az autópálya használat motorosoknak is fizetős, kapus rendszer van.
Görögországban autópályán közlekedni kész öröm, ugyanis úthálózata kiváló, minden nagyobb várost autópálya köt össze, és az ottani sávok szélesebbek is a Magyarországon megszokottnál. Ráadásul a legtöbb nagyvároshoz elkerülő út is tartozik, így nem kényszerülünk rá, hogy átvágjunk egy városon, ha egyébként nem oda mennénk, csak azon keresztül vezet az utunk.
A kiváló úthálózat ellenére az útdíj egyáltalán nem kerül sokba, viszont, nem mindenhol lehet kártyával fizetni, ezért nem árt, ha tartunk magunknál készpénzt, leginkább aprót az ilyen helyzetekre. Fontos, hogy felkészüljünk arra, hogy a görögök tipikusan „mediterrán sofőrök”, vagyis a KRESZ előírásait meglehetősen rugalmasan kezelik.
Általánosságban elmondható, hogy az autópályák számozása az égtájakhoz igazodik. A páratlan számozásúak észak-déli irányba, míg a párosak kelet-nyugati irányba haladnak. Persze azért akadnak kivételek. Érdekesség Görögországgal kapcsolatban, hogy elfogadják ugyan a magyar jogosítványt, de csak akkor, ha a saját autónkat vezetjük – ha ottani autót szeretnénk bérelni, nemzetközi jogosítványra lesz szükségünk. Fontos szabály, hogy az autónkra, motorunkra, ki kell váltani a zöldkártyát, amit a kötelező biztosításunkat kezelő biztosító állíthat ki.
A parkolást tiltó táblákat viszont vegyük nagyon komolyan, a görög rendőrök ugyanis e tekintetben nem ismernek kegyelmet: autónkat elszállíthatják, de le is szedhetik a rendszámtáblát. Autópályán lassabban lehet közlekedni, mint itthon, 120 kilométer per óra a megengedett sebesség, míg országúton 80, lakott területen pedig 50.
Nagyon nagy könnyebbséget jelent a jó felszerelés, amit természetesen a SHOX nál vásároltunk. Ilyenek voltak a Forma csizma, Difi, és Gortex ruházat, sisakbeszélő, tanktáska, és sok apróság. Köszönjük SHOX!
Ha valakit bővebben érdekel a komplett útvonal, a szállások és a napi etapok, lépjetek velünk kapcsolatba! Zsolt szívesen mesél, segít, ha kell, mi pedig összhozunk vele.